Oppilaskeskeisyys tutkivan oppimisen opetustuokioissa
18.2.2022
Photo by Azzedine Rouichi on Unsplash
Oppilaskeskeisyys luonnontieteiden tutkivan oppimisen opetustuokioissa opettajien kertomana
Artikkeli opetustuokioiden oppilaskeskeisyydestä on julkaistu sarjassa Suomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja: Ainedidaktisia tutkimuksia 20, Aineenopetus ja aiheenopetus
Tutkimusartikkelissa tarkastellaan oppilaskeskeisyyttä luonnontieteiden tutkivan oppimisen opetustuokioissa opettajien kertomana. Artikkeli perustuu MAOL ry:n TOY: n yhteistyössä toteutettuun tutkivan oppimisen kaikkien asteiden opettajien koulutukseen ja materiaaliin.
Abstraktista: ”Tutkimuksen perusteella eri ikäluokkien opetuksessa, etenkin yläkoulussa, tarvittaisiin oppilaiden kaikenlaista aktivointia tutkimuksellisuuden prosessin aikana.”
Merike Keslerin ja Pirkko Kärnän artikkeli Oppilaskeskeisyys luonnontieteiden tutkivan oppimisen opetustuokioissa opettajien kertomana on julkaistu Ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisussa, joka on saatavissa osoitteesta http://hdl.handle.net/10138/340235.
Meriken ja Pirkon artikkelin voit ladata alapuolelta.
Artikkeli Oppilaskeskeisyys luonnontieteiden tutkivan oppimisen opetustuokioissa opettajien kertomana